Wednesday 27 February 2013

I'm Sickkk.. Worst ever

 Watzapp semua ! Hello !


Ewah ewah siap pakai cakap orang putih ya title Aku pakai .. Hihiew . Tetiba pula Erlynne Terfikir nak cerita tentang pengalaman Sakit ni ..Sebelum ni tak pernah rasa seteruk ni . For the first time terseksa disebabkan sakit yang tak habis-habis menyerang .

Tanggal 31/01/2013 merupakan tarikh yang aku takkan pernah lupakan dan untuk pertama kalinya aku disahkan kena appendix . Dan entah macam mana boleh kena .. Memang sebelum ni ada terasa sakit kat bahagian perut kanan tapi Erlynn ignore ja .. Dan buat tanggapan maybe sakit biasa . Tapi dalam minggu tu kepala asyik pening memanjang . Sakit tu hanya aku dan yang di atas jer tahu . Entah tak tahu nak luahkan kat siapa .. so aku berdiam diri dan buat-buat okay .

Tapi malam tu dah tak dapat tahan lagi .. tengah syk self study then sakit tu menyerang lagi .. Then aku bagitahu adik aku yang kebetulan ada kat bilik aku masa tu . Dia suggest bagi tau kat mumyy n dadyy tapi takut kena marah pula. Tapi takut pula terjadi apa-apa .. Lepas tu aku bagi tahu kat mereka apa yang terjadi. Mereka pun tersalah anggap ingat aku ni kena serang Gastric .. 

Then dady ajak check up kat  Bintulu Medical centre. Aku yang menahan kesakitan diam jak dalam kereta sambil menangis .. Haha ! *congekk* sesampainya kat sana doc cakap kena appendix .. Omg ! Terkejut Beruk aku dengar doktor cakap macam tu .. "eh doktor ni tak salah ke" then dia cakap nak buat opperation pagi keesokkanny .. Gosh ! Terpaksa la tak sekolah 2 minggu 

Seminggu kemudian Tahun baru cina .. Dan pada masa tu pula aku kena jangkit Demam Campak dari adik aku .. Ni menambahkan keadaan aku jer sakit ni . Heiiihh ! Bertambah la cuti 1 minggu lagi .. Almost 1 month cuti .. Boring sangat .. nak gerak kat mana-mana pun tak dapat . 

Tapi sekarang .. Amin keadaan dah ok sikit . Tapi sejak akhir-akhir ini aku sering batuk-batuk . Sampaikan tidur pun tak lena .. Selalu jak bangun jam 2 pagi macam tu . Sakit tekak kemain gik ! benci la sakit .. benci sangat ! .. Hohhh .. korang .. doakkn Erlynn ya smoga pas ni tak kena serang penyakit lagi .. sobsobbs . Hihiew !

Okay sampai sini jer luahan sakit Erlynn ! Dadada.. !

No comments:

Post a Comment